Jak cvičit ve vodě

18.01. 2015 • Zdraví 1406x

Zdravý životní styl je poslední dobou velmi moderní. Lidé se stravují zdravě, kupují zdravé a kvalitní potraviny, ale také provozují různé sporty a cvičení. Pohyb je pro tělo velmi důležitý. Je důležitý neje pro fyzickou část, ale i pro psychickou. Lidé cvičí nejen kvůli tomu, že chtěli shodit několik kil nebo si udržet perfektní postavu, ale jen tak pro radost a zlepšení nálady. Člověk, který pravidelně sportuje má lepší náladu. Navíc se lépe vypořádáte se stresujícími situacemi. Tělesné zdraví je velmi důležité, a právě cvičením si ho udržíte kvalitní co nejdéle. Pravidelným cvičením se může člověk vyhnout problémům se zácpou, bolestí krční páteře, ale i jiných bolestí, člověk se cítí navíc svěže, není ospalý. Cvičení také uvolňuje endorfiny, což jsou hormony štěstí. Pocit štěstí je opravdu silný.

Člověk si může v současné době vybrat z velké spousty různých cvičebních programů. Jistě si vybere každý ten svůj. Fitness centra jsou v každém městě a dokonce i na téměř každé vesnici. Pokud se ženy malinko stydí navštívit fitness, kde jsou muži, mohou zvolit speciální centra jen pro ženy. No není to super. Kromě klasického posilování je možné si zahrát squash, tenis, volejbal, nebo třeba bruslení. Každého baví něco jiného a každý umí taky něco jiného. Sportovat se dá v hale, venku, ale třeba tak v přírodě nebo ve vodě. Stačí si jen vybrat to, co člověka láká nejvíc, a pak se jen vrhnout na tu aktivitu.

Objevte kouzlo cviků ve vodě

Zaměřme se na cvičení ve vodě. Jedná se o velmi efektivní způsob pro všechny, kteří chtějí nějak zredukovat svou váhu. Výhody cvičení ve vodě mohou využít i ti, které bolí klouby, kolena nebo jiné části těla. Voda totiž tělo nadnáší, a tak člověk necvičí s celou vahou svého těla. Tím nejsou klouby tolik zatěžovány. Člověk, který cvičí ve vodě, necítí tolik bolesti, jako kdyby cvičil normálně. Cvičení je vhodné i pro starší generaci, která již nemá takovou výdrž.

Cvičení ve vodě - konkrétní tipy

Aktivit, které se dají provozovat ve vodě, je opravdu dost. To základní je asi klasické plavání. Plavání není jen letní záležitostí. Můžete využít nabídky spousty bazénů a aqvaparků. Plaváním se formuje postava, ale i zdokonaluje fyzická výdrž. Plavání je činnost, kterou musíte provozovat pravidelně. Pokud si půjdete zaplavat jednou za půl roku, žádný účinek se nedostaví. Minimální doba je alespoň jednou týdně hodina plavání. Člověk se nejdříve jistě musí přemáhat, ale nakonec si na to zvykne a bude ho to bavit. Po fyzické aktivitě si můžete užít zasloužený relax ve vířivce nebo v sauně.

Kromě klasického plavání se dají ve vodě provozovat i jiné aktivity, které mohou být i zábavné. Na výběr je třeba aquagym, aquazumba, či jiné cvičení. Člověk cvičí ve vodě, kde se kombinují klasické prvky jednotlivých cvičení, se cvičením ve vodě. Nemyslete si ale, že cvičení ve vodě je snadnější, než to klasické. Někdy dokonce naopak. Výhodou je to, že nejsou tak namáhány klouby, což spoustu žen ocení.

Aquaaerobic je další možností cvičení. Tento druh je ale živější než aquazumba. Živější znamená náročnější. Aquaaerobic je mnohem starší, než zumba. Zumba se začíná praktikovat až v poslední době a stává se stále více populární. Zumba je směs aerobního cvičení a latinskoamerických tanců. Pouští se rytmická hudba, která rozhýbe celé tělo. Lidé se při cvičení baví a ani jim nepřijde, že dělají něco pro své tělo.

Posledním zmiňovaným druhem jsou různé cviky, které se provozují ve vodě. Cviky si můžete volit sami, podle toho, kterou partii chcete zpevňovat. Můžete se zaměřit na stehna, břicho nebo třeba paže. Tempo i styl si volíte sami, jak vám to vyhovuje. Cvičit můžete i doma na zahradě v bazéně nebo třeba u sousedů, ale klidně i na veřejném koupališti. Je nutné pravidelné opakování, aby to mělo nějaký smysl, ale to platí u všech druhů cvičení.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho prosím :-)
Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Googlu

Další zajímavé články z rubriky 'Zdraví'
Tipy na jiné články